📚

10 IDEI PENTRU A-ȚI
PROMOVA CARTEA

(5 minute de lectură)

Dacă ai publicat o carte știi deja că munca nu se termină atunci când ai văzut-o pe rafturile librăriilor și nici dacă editura s-a angajat contractual ca să te promoveze!

PROMOVAREA UNEI CĂRȚI ESTE UN PROCES CONTINUU, ATÂTA TIMP CÂT AȘTEPȚI REZULTATE. ASTFEL AM DECIS CA SĂ ÎȚI VENIM ÎN AJUTOR 🙂

Promovarea cărții folosind pagini de Facebook

Aici există două strategii de promovare pe care le poți aplica: 
 Pagină pentru tine ca și autor – e benefică pentru a-ți face branding personal. În plus, poți folosi această pagină pentru a lansa fiecare carte pe care o scrii.
➤ Pagină separată pentru fiecare carte pe care o scrii. Astfel vei atrage audiența specifică fiecărei cărți. Îți recomandăm să ceri de la fani ocazional recenzii pentru carte, care să fie acordate direct pe pagină. Astfel te vei putea bucura de mai multă încredere și cei care nu au citit cartea vor fi încurajați să o cumpere.

Recenzii scrise de bloggeri de carte

Alocă 10-20 de exemplare ale cărții pentru a le trimite bloggerilor de carte, ca aceștia să scrie recenzii. Vorbește cu ei înainte de a le trimite cartea ca să își dea acordul. Roagă-i să publice și un link spre pagina ta de Facebook sau, mai bine, spre magazinul online de unde poate fi cumpărată cartea.

Folosește Grupurile de Facebook

Aici ai 2 variante eficiente pentru a te folosi de puterea grupurilor de Facebook:
➤ Grup dedicat fanilor cărților tale. Acest grup se poate conecta la pagina ta de autor și să distribui în acesta toate noutățile de pe pagină. Recomandăm să îți faci un astfel de grup pentru a interacționa mai personal cu fanii.
➤ Distribuirea recenziilor în grupuri de lectură. Sunt multe grupuri de pasionați de lectură. Unele dintre acestea chiar nișate pe genuri literare. Profită de acestea distribuind atât recenzii, cât și noutățile de pe paginile tale de Facebook.

Creează un blog de autor

Orice autor de carte trebuie să aibă un blog pe care să fie activ constant. Aici ai atât variante gratuite, cât și contra-cost, diferențele dintre acestea fiind de la cer la pământ în ceea ce privește multitudinea de opțiuni pe care o oferă varianta contra-cost. Cea mai simplă variantă și chiar gratuită este crearea unui blog pe WordPresss.com, unde scrie măcar o dată pe lună câte un articol. Blogul reprezintă și o sursă de trafic valoroasă dacă îți vinzi cartea într-un magazin online.

Organizarea de concursuri

Fie că le organizezi pe paginile tale sau că sponsorizezi un blog de carte ca să organizeze unul, concursurile sunt foarte bune pentru a atrage noi fani pentru paginile tale. Cea mai simplă strategie de concurs pe care o folosim pe pagina noastră de Facebook este cea de Like paginii și share postării. Astfel poți ”transfera” o părticică din fanii paginii organizatorului, pe pagina ta. Recomandăm un concurs pe săptămână în perioada lansării și apoi măcar unul pe lună, pentru a atrage constant fani noi.

Interviuri pe bloguri de carte

Cere bloggerilor de carte ca să îți ia interviu. La finalul interviurilor include și link-uri spre blogul tău, dar și spre celelalte canale principale pe care oamenii te pot urmări. Asigură-te că ultima sau penultima întrebare a interviului să fie „de unde poate fi cumpărată cartea?”. Profită de orice oportunitate ca să obții un link 🙂
P.S. La fel facem și noi în interviurile pe care le luăm autorilor și rezultatele sunt pozitive 🙂

Adaugă-ți cartea pe Goodreads.com

Gigantul Goodreads.com este o sursă bună de a obține recenzii gratuite de la cititori. Cere cititorilor tăi să lase recenzii și acolo – nu aștepta ca să o facă. Este suficient și dacă lasă doar acele steluțe (5 de preferat), pentru a crește popularitatea cărții. În plus, Goodreads.com e o metodă bună pentru a obține urmăritori și prieteni, de a interacționa cu aceștia și de a anunța noile tale apariții.

Promovarea cărții pe Youtube

Lumea devine tot mai mult consumatoare de video-uri și în consecință prezența pe Youtube nu mai este opțională pentru cei care vor să aibă succes în anii ce vor urma. Aici poți publica: 

➤ recenzii/testimoniale video făcute de fani 
➤ trailere pentru lansarea viitoarelor cărți 
➤ interviuri pe care le-ai dat 
➤ video-uri de la lansarea cărții 
➤ video în care să vorbești despre tine 
➤ vlog-uri în care să vorbești despre subiecte din jurul cărților tale sau alte subiecte care te pasionează 
➤ video-uri în care efectiv citești fragmente din cartea/cărțile tale.

Promovarea cărții pe Instagram

Pe Instagram lucrurile sunt diferite. Poți promova un singur link, cel din descrierea profilului (BIO). Cu toate că și aici poți creea profile diferite pentru autor și pentru fiecare carte în parte, eu aș merge pe un singur profil, cel de autor.  Poți posta doar imagini, așadar: 

➤ poze de la cititori – poți chiar reposta imaginile postate de cititorii tăi, menționându-i în descrierea imaginii
➤ poze cu citate din carte – poți chiar fotografia fragmente din carte pe care să le distribui – sunt foarte apreciate acestea
➤ imagini din viața ta privată – de ex. cum arăți când scrii o carte nouă, evenimente la care participi

Orice idee ai avea, nu uita să folosești hashtag-uri relevante! Astfel vei putea ajunge la noi urmăritori și ulterior cititori 🙂

Folosește serviciile complete de promovare autori oferite de Booknation.ro

Am pregătit pentru tine 3 pachete de promovare cu ajutorul cărora poți ajunge la peste 200.000 de iubitori de lectură din România. Cu alte cuvinte, te vei putea folosi de puterea întregii noastre rețele, construită în mai bine de 4 ani. Citește în continuare pentru că avem o surpriză pentru tine…

🔥 Ai 10% Reducere la Serviciile de Promovare PromoAutori.ro

Folosește codul de reducere ZECEIDEI la comanda unui pachet de promovare și economisești 10% din valoarea acestuia. Dă click pe butonul de mai jos pentru a descoperi pachetele noastre de promovare.